סכסוכי ירושה

לאבד אדם אהוב זה נורא, זה אף פעם לא קל. מלווה לזה תחושת אובדן נוראה לצד עצב וריקנות. בטח ובטח אם מדובר באדם קרוב.

תוסיפו לזה סכסוכי ירושה שעלולים להוביל לקרע ביחסים בתוך המשפחה. בין הורים לילדים ובין אחים.

סכסוכי ירושה בדרך כלל יובילו להליכי משפט לא פשוטים מלאים באמוציות וכאב. אם בכל זאת נקלעתם לסיטואציה של סכסוכי ירושה מומלץ שתיעזרו בעו”ד מומחה לענייני ירושה שידע לטפל בתיק בצורה הטובה והרגישה ביותר.

מהם הגורמים לסכסוכי ירושה?

סכסוכי ירושה יכולים להיגרם ממספר גורמים:

מות אדם קרוב או קרוב משפחה – לאחר מותו עלול להיווצר מחלוקת על נושא הצוואה. לדוגמה, אם בן משפחה נותר מחוץ לצוואה. או שהצוואה הולכת ישירות לאשתו השנייה של הנפטר שאיננה אם ילדיו. או שמא המנוח ביצע פעולה של העברה ללא תמורה בין בני זוג והדעות בנושא חלוקות. ועוד דוגמאות.

מחלוקת עלולה להתרחש גם כאשר כל ילדיו של הנפטר אינם מקבלים בצורה שווה. זאת אומרת, אחד האחים מקבל יותר מיתר האחים. אחים שלא מקבלים טובת הנאה מהעיזבון היא עילה נפוצה למחלוקת.

במידה והמנוח נפטר ללא צוואה (לא נערכה צוואה). חלים דיני הירושה, בן הזוג של הנפטר יירש אוטומטית, או אם אין בן זוג, כל הילדים יורשו באופן שווה. יכול להיות שיש קרוב משפחה שסייע או היה מקורב למנוח שאינו נהנה מהעיזבון שסבור שהמנוח היה הופך אותו למוטב לו ערכו צוואה. ואז זה עלול לערער.

כיום מתקיימים יותר סכסוכי ירושה מאשר התקיימו בעבר ומאחר והדינמיקה המשפחתית עברה הרבה שינויים במהלך השנים. נישואים שניים, ילדים חורגים, ילדים מאומצים ועוד. שינויים בדינמיקה המשפחתית הם גורם שכיח לסכסוכי ירושה. קרובי משפחה נושרים ומתנכרים, לאחר שנכתבה צוואה. הדבר עלול לגרום למחלוקות בין מי שקיבל ירושה לבין מי שמרגיש שהיה צריך לרשת אם המנוח לא עדכן את צוואתו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך משתמשים במבער גז בתעשיה?
אנרגיית חום הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי הייצור במפעלי התעשייה. החום משמש עבור תהליכים שונים ובעלי...
קרא עוד »
דצמ 18, 2018
סרטי תדמית לעסקים – מתי תצטרכו את זה?
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לפרסם ולשווק מוצרים ושירותים באמצעות סרטי תדמית לעסקים....
קרא עוד »
יול 06, 2021
פארק בבלי לחיים יותר רגועים
אנחנו לא יודעים אם בכלל היה לכם את הזמן הזה לעצור רגע ולחשוב, אנחנו יודעים לפחות מהצד שלנו, כי אנחנו...
קרא עוד »
מרץ 30, 2022