מיקסום שטח עם תכנון ועיצוב נכון
לא פשוט להיות בעל עסק במדינת ישראל. אומנם אנשים רבים מתלוננים על יוקר המחייה, על משכורות נמוכות ועל תנאים בינוניים מינוס, אך לא ניתן בכלל להשוות בין הקושי והאתגר של בעלי עסקים, לבין אלו של השכירים. בסופו של יום, כל הרווח וכל ההוצאות של העסק, נופלות על כתפיו של בעליו. לכן רוב בעלי העסקים מוכנים להשקיע לא מעט זמן ומאמץ, בתכנון האסטרטגיה השיווקית שלהם, בשיפור המוצרים או השירותים שהם מספקים וכמובן גם בעיצוב נכון של העסק עצמו. היום כבר ברור לכולם כי עיצוב ותכנון נכון של מבנה העסק, יכול להוות גורם משמעותי בהצלחה שלו. כאשר מדובר על עסקים שאינם תופסים שטח רב, כמו למשל קיוסקים, ישנה חשיבות מוגברת למיקסום השטח שלהם ולעיצוב נכון של החלל. תכנון מסחר קמעונאי של קיוסקים חייב להתבצע בצורה המקצועית ביותר, על מנת למקסם את רווחי העסק ולאפשר לקונים לגשת בקלות לכל המוצרים שמעניינים אותם.
תכנון קיוסקים – כיצד לעשות זאת נכון?
חשוב להבין כי רוב הקיוסקים ממוקמים על שטח קטן, היות ולא משתלם לבעלי המקום להחזיק בשטח גדול יותר. המטרה היא לספק ללקוחות את כל המוצרים הדרושים להם, לספק להם חווית קניה נעימה ולמקסם את הרווחים למקסימום האפשרי. אך על מנת להצליח בכך, חשוב להקדיש לכך לא מעט מחשבה. תכנון ועצוב מושכל של המקום, יכול לספק אשליה של מרחב גדול ומרווח יותר. בצורה כזו, רוב הלקוחות ירגישו נוח יותר להיכנס פנימה ולבצע את הקניה שלהם. חשוב לשים לב לצורת הסידור של המוצרים השונים, היות והמטרה היא להציג אותם ללקוחות בגובה העיניים, על מנת למשוך תשומת לב ולעודד קניות ספונטניות. חשוב כמובן להכיר את אופי קהל היעד של הקיוסק, על מנת להתאים עבורו את המוצרים המתאימים ביותר. כדאי ליצור קונספט מסוים לקיוסק, על מנת לייחד את המקום ובכך להבדיל אותו מהקיוסקים המתחרים.
לסיכום, תכנון ועיצוב נכון של העסק, יכול להגדיל בצורה משמעותית את הרווחיות שלו. תכנון ועיצוב פיצוציות למשל, נחשב לאחד התחומים החשובים ביותר, היות ומדובר על שטח קטן שיש לעצב אותו בחוכמה.