איך בוחרים רואה חשבון?

רואי חשבון הם אנשים שיש להם ניסיון רב בענף הפיננסי ויכולים לעזור לכם עם המיסים, ההשקעות והחלטות פיננסיות אחרות. עליכם להיות מודעים לסוגים השונים של רואי חשבון הקיימים. ישנם רואי חשבון (רו"ח), סוכנים רשומים ומכיני מס.

בחירת רואה חשבון היא תהליך קשה. חשוב למצוא מישהו אמין, בקיא וחרוץ. כדאי גם למצוא מישהו שיש לו את הכישורים הנכונים לצרכים שלכם. אחת הדרכים להימנע מטעויות או אי הסכמות עם רואה חשבון היא תחילה לקבוע הסכם בכתב עם תחילת העבודה. כדאי גם לבקש מרואה החשבון את תעודת רו"ח שלו לפני שתתחילו לעשות עסקים.

נקודות חשובות שצריך לשים אליהם לב:

1) עליכם ליצור רשימה של רואי חשבון פוטנציאליים שאיתם תרצה לעבוד ולאחר מכן לערוך עליהם מחקר. זה יחסוך לכם זמן ומאמץ בטווח הארוך.

2) השלב הבא הוא ליצור קשר עם כל אחד מרואי החשבון הפוטנציאליים הללו ולשאול אותם שאלות ספציפיות לגבי כישוריהם, הניסיון, שכר הטרחה וכו'.

3) השלב האחרון הוא להחליט איזה אחד מרואי החשבון הפוטנציאליים האלה מתאים ביותר לצרכים שלכם על סמך מה שלמדנו משלבים 1-2.

רואה חשבון – קווים לדמותו

יניב ארד רואה חשבון מוסמך (CPA) הוא איש מקצוע המספק שירותי ראיית חשבון לארגונים ציבוריים או פרטיים, כגון עסקים וארגונים אחרים ללא כוונת רווח. רואי חשבון עובדים בדרך כלל עבור משרדי רואי חשבון ציבוריים, אך לפעמים עובדים עבור הארגונים שהם משרתים. מקצוע רואי החשבון מוסדר בחוק ברוב המדינות.

מטרתו של יניב ארד רואה חשבון מוסמך (רו"ח) היא לספק שירותי ראיית חשבון. רואי חשבון יכולים לעבוד עבור משרדי רואי חשבון ציבוריים, אך לפעמים הם עובדים עבור ארגונים פרטיים. רואי חשבון מציעים שירותים רבים, כולל מתן דוחות כספיים והחזרי מס. הם גם עוזרים לחברות בתהליך של התחלה או נאבקות להישאר רווחיות. ישנם סוגים רבים ושונים של רואי חשבון, וניתן למצוא אותם עובדים בחברות רואי חשבון ציבוריות, חברות ייעוץ ניהולי, סוכנויות ממשלתיות, אוניברסיטאות ובתי חולים.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניקוי חלונות – מדוע זה חשוב?
כשאנחנו חושבים על ניקוי בית או ניקוי משרד, אז הדברים הראשונים שעולים לנו בראש, באופן טבעי, הם ניקוי...
קרא עוד »
ינו 07, 2021
חלוקת רכוש לאחר גירושין – כך תעברו זאת בשלום
הרכוש המשותף של בני הזוג הינו נושא שדורש התייחסות נאותה לקראת הפרידה. כיוון שלכל אחד מהם יש חלקים...
קרא עוד »
אפר 03, 2022
קורס אוטוקאד
עוסקים בסרטוט הנדסי? רוצים לייעל את העבודה ההנדסית שלכם באופן קיצוני? זה הזמן לקחת קורס אוטוקאד...
קרא עוד »
מאי 02, 2022