חוויית משתמש: למה היא שווה יותר מכסף, זמן ועצב?

בוא נדבר רגע על חוויית משתמש (UX). לא סתם היא המושג שכולם מזכירים בישיבות, בפרזנטציות, ובפגישות האלה שאף פעם לא נגמרות. לפחות לא עלינו, הצרכנים. כי מה זה בעצם חוויית משתמש? ואיך היא הופכת למשחק ששווה לזכור ולשחק בו? יאללה, נספר לכם מהדינמיקה שבין הטכנולוגיה שלנו לבין הראש שלנו, ואיך אפשר לשדרג את כל הסיפור.

חוויית משתמש: התפוח שבקופסה – למה דווקא הוא?

חוויית משתמש זו בעצם תחושת הפגישה שלכם עם מוצר או שירות. זה לא סתם פונקציה או מסך – זה כל מה שאתם מרגישים, חושבים וחווים כשאתם משתמשים במשהו. Dogma חוויית משתמש טובה היא כמו לחייך לעובר על פני הרחוב – היא עושה את ההבדל. וזה לא משנה אם מדובר באפליקציה, אתר, טלפון, או אפילו מכונת קפה. האם זה זורם? קל? מהיר? כיפי? הנה כמה דברים שחשוב לדעת:

– פשטות זה המלך: למשתמשים יש תמיד מעט זמן וסבלנות. אם הממשק מסובך – הם בורחים מהר.

– מהירות תגובה: אף אחד לא רוצה להסתכל שעות על חץ מסתובב.

– אינטואיציה: כשמשהו עובד כמו שצריך, אתם לא חושבים איך לעשות את זה – פשוט עושים.

– עיצוב עם תכלית: לא יפים? זה בסדר. יפים ויעילים? זה מצוין.

– רגשות ומוטיבציה: חוויית שימוש מוצלחת יוצרת קשר רגשי עם המוצר. אתם רוצים לקרוא עוד, להישאר, להשתמש ולהמליץ.

5 טעויות נפוצות שאתם ממש רוצים להימנע מהן

– להעמיס תפריטים – תחשבו על זה כמו שדרכונכם, פחות זה יותר.

– צבעים מסנוורים – רוצים שכולם יחרשו את המוצר, לא שינמנמו מול המסך.

– טקסטים ארוכים מדי – מה זה, מאמר ויקיפדיה בתוך כפתור? איכסה.

– להתעלם מניידים – עם כמה שהטלפון שלכם חכם, לפעמים הוא רוצה שחוויית המשתמש תהיה פשוטה.

– לא לבדוק את המוצר עם משתמשים אמיתיים – כמו לרכב במכונית בלי לראות לאן הולכים.

איך בונים חוויית משתמש שתשאיר אתכם פעורי פה?

  1. הבנת הקהל – לא לזרוק סתם דעות  

    תחקירי משתמשים זה לא בגדי מידה – זה סיפור אמיתי. הבינו מה האנשים שלכם רוצים, מה הם אוהבים ומה מעצבן אותם.

  1. יצירת פרסונות – תנו להם שם וסיפור  

    פרסונה היא דמות מדומיינת שמייצגת קבוצה של משתמשים. תתייחסו אליהם כאילו הם חברים של אמת.

  1. עיצוב מבוסס-משתמש – לא אנשים נגד תוכניות  

    כשמפתחים ממשק, תחשבו על הגולש. לא על המאהב של החדשנות שבפיתוח.

  1. בדיקות משתמשים – תמיד, תמיד, תמיד  

    זה הזמן לבחון, לשפר, ולשפר שוב. לא רק לכם זה נראה טוב, אלא גם לאנשים בשטח.

  1. שימוש בפידבק – זה לא דיבור אל הקירות  

    תקשיבו! ביקורות הן מתנה, לא אכזבה. תעשו איתן קסמים.

שאלות שחובה לשאול כשמדברים על חוויית משתמש

– איך אני יודע שאנשים מקבלים חוויה טובה?  

    תשימו לב לזמן שהמשתמשים מבלים במוצר, האם הם חוזרים אליו, והאם הם ממליצים עליו לאחרים.

– כמה זמן כדאי להשקיע במחקר משתמשים?  

    זה לא פרויקט אחד, זה תהליך שמלווה את כל חיי המוצר.

– האם תמיד חדשנות משפרת חוויית משתמש?  

    לא בהכרח. לפעמים חדשנות מסובכת יכולה לפגוע בפשטות ובהבנה.

– למה חשוב לחשוב על נגישות בשלב התכנון?  

    מי שמעוניין שהמוצר ישמש את כולם חייב לזכור שאנשים שונים ומגוונים.

– מה ההבדל בין UX ל-UI?  

    UX זו חוויית המשתמש הכוללת, UI הוא העיצוב הגרפי והממשק.

נגיעה בכמה דוגמאות ששווה לבחון

חוויית משתמש יכולה להיות ההבדל בין לקוח מתיישב וכותב ביקורת חיובית ללקוח שכועס ומחפש תחביב חדש. כאן טמון הכוח של חוויית המשתמש. חברה כמו Netflix, למשל, משקיעה המון בממשק ברמה כזאת – שהמשתמש כמעט שוכח שהוא צופה בטלוויזיה ואילו חווה רגע של שפיות בזמן צפייה בסדרה אהובה.

או ניקח אפליקציות תשלום, שהיום כולם משתמשים בהן – קלות ושלמות בתהליך בתשלום הן קריטיות מאד. אם תהליך התשלום הוא חלק, מהיר, ומאובטח, הלקוח כבר משוכנע שהעסק עומד בראש רשימת ההעדפות שלו.

העתיד קורא – אז איך ממשיכים מכאן?

בשנים הקרובות, חוויית המשתמש הולכת להיות הרבה יותר מותאמת, אינטראקטיבית ואישית. עם התפתחות הטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית, מציאות רבודה ואינטרנט של הדברים, ה-UX יהיה כזה שלא רק יענה על הצרכים אלא יוכל לנבא אותם. תתכוננו לעידן שבו המסך שלכם יודע מתי אתם עצבניים, עייפים או פשוט רוצים שמישהו יפתיע אתכם.

ולכן, אם רק קראתם את המאמר הזה כדי להבין איך להקפיץ את חוויית המשתמש שלכם עם חברת פיתוח אפליקציה Dogma – אתם כבר צועדים בדרך הנכונה. תשמרו על קשר קרוב עם המשתמשים שלכם, אל תפחדו לשנות, ואל תוותרו על האפשרות להפתיע אותם.

זוכרים: חוויית משתמש טובה היא לא רק פונקציונלית. היא כיפית, פשוטה ומזמינה אתכם לחזור שוב ושוב.

השקעות משפטי פיננסים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לאן פונים כאשר יש פגיעה כתוצאה מעבודת בניה?
אם נקלעתם למצב שבו נפגעתם כתוצאה מעבודת בניה, אז יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח והמוסד לביטוח הלאומי...
קרא עוד »
יונ 28, 2020
כוח אדם איכותי, למדו איך לאתר אותו במיידי
אם אתם מחפשים כח אדם חדש למקום העבודה שאתם עומדים בראשו או אחראים על גיוס עובדים חדשים בו, אתם בוודאי...
קרא עוד »
אוג 07, 2019
מה צריך לבדוק לפני שמוכרים רכב לפירוק?
ברשותכם רכב ישן? רוצים למכור אותו? חשוב לבדוק כמה נקודות חשובות לפני שמוכרים אותו למגרש לפירוק רכבים....
קרא עוד »
אפר 03, 2022
האם ניתן לרכוש כרטיס סים רק לאינטרנט בחו"ל?
כשנוסעים לחו"ל, חיוני להישאר מחובר עם חברים, משפחה ועמיתים בבית. עם זאת, השימוש בנתונים הסלולריים של...
קרא עוד »
אפר 29, 2023
נעלי כלה באינטרנט – האם זה כדאי?
מחפשים נעלי כלה עקב גבוה שהן נוחות ומשתלמות? מרגישים שאתן הולכות להרים את הערב ואתן צריכות נעלי כלה...
קרא עוד »
יול 05, 2021
מה העונש על נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול?
מדינת ישראל מנסה להילחם מזה שנים רבות בנהגים אשר עולים על הכביש, כאשר הם תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול....
קרא עוד »
דצמ 23, 2021
איך בוחרים ספק שליחויות לחנות אונליין?
חנויות אונליין הן ללא ספק מהטרנדים העולים של השנים האחרונות. בעבר אנשים היו חוששים לרכוש מוצרים...
קרא עוד »
יונ 17, 2021
פתרונות סליקה לעסקים קטנים עד בינוניים
אם אתם עצמאיים או בעלי עסק קטן אתם בוודאי מכירים את כל הנושאים הקשורים לתשלום על שירות או מוצר אותם...
קרא עוד »
אוג 25, 2020
נגן סקסופון לאירועים
נגן סקסופון לאירועים הוא נגן מוזיקה המייצר סוגים שונים של מוזיקה, על בסיס מיקום האירוע והז'אנר. נגן...
קרא עוד »
יול 13, 2022
מה עושה רואה חשבון יניב ארד
אמנם אין הגדרה אחת של רואה חשבון, אבל יש לא מעט מודלים שונים של ראיית חשבון. תפקידו של רו"ח כמו יניב...
קרא עוד »
ספט 06, 2022
שעון נוכחות בטלפון – איך עושים את זה?
כל בעל עסק רוצה לדעת בדיוק מתי העובדים שלו הגיעו ומתי הם יצאו ממקום העבודה. ישנם דרכים רבות לעשות זאת,...
קרא עוד »
מרץ 01, 2020
פתרונות ירוקים לפינוי פסולת בניין
אם חשבתם שפינוי פסולת בניין עם אסי מכולות פינוי פסולת הוא עניין שולי או משעמם, תחשבו שוב! בעולם שבו כל...
קרא עוד »
אוג 02, 2024