הערכת שווי יהלומים

הערכת שווי יהלומים

כיצד מבצעים הערכת שווי יהלומים?

במידה ועסקינן אודות תכשיטי יהלומים, כמו למשל – צמיד יהלום, טבעת יהלום, או לחלופין שרשרת מיהלום, וכיוצא בזאת, צריך לערוך הערכת שווי יהלומים, להתייחס לכל יהלום שמשובץ באופן עצמאי ולהעריך את שוויו. הערך של יהלום מעורך בהתאם לארבעה נתונים,  אשר מכונים 4C – משקל, צבע, חיתוך וניקיון. תכשיט מיהלום מוענק בהמון מצבים ביחד עם תעודה גמולוגית, אשר מתארת את המאפיינים של היהלומים ואיך קובעים את שוויו. במידה ולא קיימת ברשותכם התעודה הזאת, אפשר לגשת אל בעל מקצוע, אשר יערוך את ההערכה בשבילכם. הערכת שווי יהלומים מושתתת על ארבעת הנתונים שלעיל –

 

  • ככל שכל אחד מהפרמטרים מקבל ציון גבוה יותר, באופן זה שווי היהלום עולה ואף הערך שלו עולה.
  • גוון של היהלום – הצבע של היהלום פשרו הגוון של היהלום. ככל שהיהלום יותר שקוף וחף מגוון, באופן זה השווי שלו יעלה. כמו כן, ככל שהיהלום הינו צהוב, בצורה זאת שוויו ירד. צבע נמדד באותיות, כאשר D היא הדרגה הגבוהה ביותר, ו-M-Z אלו הדרגות הנמוכות ביותר.
  • המשקל של היהלום – כאשר מדברים על משקל, הכוונה הינה גודל היהלום. ברור מאליו, כי ככל שהיהלום גדול יותר, באופן זה שוויו עולה. את המשקל מודדים על ידי ציון קראט. קראט אחד שווה ל- מאתיים מיליגרם, ובדרך כלל יחלקו אותו למאה נקודות, על מנת להקל בחישוב.
  • הניקיון של יהלום – הניקיון של יהלום בא לידי ביטוי בצלילות של היהלום. ככל שהיהלום נקי יותר וחף מפגמים, באופן ישיר שוויו עולה. ככל שהיהלום יותר עכור ופגום, באופן ישיר שוויו יורד. הניקיון של היהלומים מופיע בסימנים מוסכמים – FL מאופיין כיהלום בלי תכליל או פגם פנימי או חיצוני, כאשר הדרגה הכי נמוכה הינה I3, שהמובן שלה הינו המון תכלילים שנראים לעין המתבונן בקלות ומשפיעים על ניצוץ ושקיפות היהלום.
  • חיתוך של יהלומים – את היהלומים צריך ללטש ולחתוך בצורות, על מנת להפוך אותו למבריק ככל שניתם. הציון של החיתוך מתאפיין בשלושה נתונים – ליטוש, סימטריה ופוליש. כל אחד מהקריטריונים הללו מקבל ציון, כאשר הציון הכי טוב הינו EX –מצוין, והציון הכי נמוך הינו P – דהיינו גרוע. ככל שהציון בנתונים הללו גבוה יותר, באופן זה היהלום נחשב לאיכותי יותר, מבריק, משיב אור ואקסקלוסיבי יותר.
כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה ההבדל בין ייעוץ ארגוני לעסקים קטנים לעומת גדולים
עליכם להבין כי מי שמקטלג דברים בחיים נוטה לעשות טעויות. כך לדוגמא לכל אדם יש אופי שונה, תכונות שונות,...
קרא עוד »
יונ 25, 2019
האם בועת הנדל"ן קרובה לפיצוץ
נדמה כי הנושא של בועת הנדל"ן נעשה פחות בולט בשנים האחרונות עם אנשים שמנסים את מזלם עם ההגרלות השונות...
קרא עוד »
מרץ 29, 2019
מניות מומלצות
שוק מניות טוב הוא חלק חשוב מתיק ההשקעות של כל משקיע מכיוון שהוא יכול לספק החזר עקבי על ההשקעה. אבל כמה...
קרא עוד »
אוג 13, 2022