ירון מוראדי משתף את הטעות המרכזית שיזמים חדשים עושים
מה הטעות הגדולה ביותר של יזמים חדשים? לדברי ירון מוראדי, התמקדות בדבר מסוים בשלב הלא נכון של חיי החברה.
"הרבה יזמים שזו בד"כ הפעם הראשונה שלהם בהתנסות בהקמת מיזם מתמקדים מהר מידי בגיוס כסף מתוך הנחה שזהו הישג. גיוס כסף צריך לשרת את האסטרטגיה העסקית של החברה, ואינו הישג. הרבה חברות גייסו הרבה כסף ומצאו עצמם בלי מכירות."
"שלא תהיה הבנה, יש מיזמים שמצריכים גיוס משמעותי כבר בשלבים ראשונים מאוד. חברות שבנויות על רעיון חדש ומשמעותי, ומכירות מיידיות זה לא הדבר המרכזי. במקרה כזה גיוס הון מקרנות יכול ומגיע בסופו של דבר גם למכירת הסטארטאפ. אבל יש מיזמים אחרים למשל בתחומי האיקומרס ושירותים אינטרנטיים שהדבר שאפשר וחשוב להראות קודם זה מכירות. מכירות יש להם קסם. כשזה קורה הרבה מהכוכבים מסתדרים. כשהגעת למצב שיש לקוחות שמוכנים לשלם על המוצר כי אתה מייצר ערך עבורם, אתה יכול להגביר ולהתרחב. המצב הטוב ביותר שתוכלו להגיע אליו זה שלקוחות פוטנציאליים יוצרים אתכם קשר ביוזמתם רק בגלל שהם מבינים את הערך שאתם יכולים לייצר עבורם. לדברי ירון מוראדי, זה מה שהופך חברה לחברה מצליחה".
יזמים היום חיים בעולם שבו קרנות הון סיכון משקיעות ברעיון, בפוטנציאל ורואים חברות שמגיעות לשווים של מאוד מיליוני דולרים ולפעמים עם מכירות מועטות. ויש גם את ההיפך – חברות שמוכרות בעשרות מיליוני דולרים וערכן פחות מחברות שלא מוכרות. אז מה קורה כאן? רעיונות גדולים יכולים לגבור על מכירות. אבל זה לא צריך להחליף את ההתמקדות בהבאת לקוחות ומכירות בפועל. גם אם זו לא התרופה להכל זה מרכיב משמעותי וחשוב.