מיתוג עסקי – לא רק לבעלי עסקים

מיתוג עסקי

בניגוד למה שרבים נוהגים לחשוב, מיתוג הוא תהליך שלא רק עסקים צריכים לעבור ועוברים באופן טבעי, אלא גם גורמים אחרים, בין אם מדובר בארגונים, עמותות, מוסדות ציבור, רשויות מקומיות ואפילו מפלגות.

המשמעות של מיתוג הוא חידוש, שינוי פני הארגון, מתוך כוונה להביא לידי כך שהוא יזכה לחשיפה חיובית יותר, רחבה ומגוונת יותר. ישנם גורמים שמבקשים לעשות מיתוג מחדש, בשביל למשוך בחזרה את הקהל שבעבר השתייך אליהם ותמך בהם וישנם גורמים שמבקשים לעשות מיתוג במטרה למשוך כוחות חדשים, לצד הכוחות הקיימים.

למשל, אנחנו יכולים לראות מפלגות אשר עברו מיתוג מחדש במטרה למשוך כוחות צעירים שנרתעו להצביע עבורן. לעומת זאת, אנחנו יכולים לראות רשויות מקומיות שעוברות מיתוג בשביל למשוך תושבים חדשים, ארגונים ועמותות ציבוריות שעושות מיתוג בשביל למשוך קהלים חדשים, וישנם מוסדות שעוברים מיתוג במטרה לייצר תחושה שמדובר במשהו חדש, משהו רענן שעומד בסטנדרטים הכי גבוהים שיש.

חשוב לומר, אפילו אם מדובר בארגון ציבורי שאיננו קיים למטרת רווח, הרי שהמיתוג הוא חשוב, גם אם זה רק בשביל יחסי ציבור.

איך עושים מיתוג בצורה נכונה?

מיתוג עסקי לא עבור עסקים, יכול להתבצע בצורות שונות. הכלל המאחד את כל הדרכים והשיטות הוא, לנסות לייצר מצב דרכו אפשר למשוך קהל יעד חדש, רחב ומגוון לעסק. על כן, מנסים לאפיין את קהל היעד, לאפיין את העסק וכן את היתרונות שעומדים לרשותו.

בצורה כזו, קל יותר לדעת איך לבצע את המיתוג בצורה אפקטיבית ונכונה, באופן שיאפשר לגורם שעושה את המיתוג, לבצע אותו על הצד הטוב ביותר ולהשיג את התוצאות להן הלקוח שלו מצפה ומקווה להגיע. הכל תחת בקרה ופיקוח, מתוך כוונה להגיע אל היעד.

 

המידע באדיבות סטודיו אספקלריא

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם