הערכת אומנות – המידע הזה חשוב לכם

הערכת אומנות

אם אתם מרגישים שאתם נמשכים יותר לתחום של פריטי אומנות, עולם הערכת אומנות הוא העולם בשבילכם. מדובר בעולם שמצריך דיוק רב, אמינות ומקצועיות. אך מהרגע שתמצאו את המעריך המתאים לכם תרגישו שנפתח בפניכם עולם של יוקרה ותרבות.

כדי לתאר את התהליך, נפצל אותו לשלושה שלבים שעל בסיסם נחליט לגבי שווי הערכת הפריטים ונמחיש את השלבים דרך ציורים אומנותיים. הערכה של אומנות איכותית ויוקרתית לפריטים מסוימים מצריכה דיוק וריכוז ללא דופי, ועליכם למצוא אנשים מתאימים לכך.

העובדה הכי וודאית בנוגע אל הערכת אומנות  הוא שאין הערכה הדומה לשניה. אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה השיטה ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט האומנותי. למשל פסל עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט ואופיו.

השלב הראשון הוא שלב בו המעריך בודק את הפריט לעומק. כך גם המעריך מזהה באיזה חומרים האומן השתמש על מנת לצור את הפריט. לזיהוי ראשון יש חשיבות מאד מרכזית בתהליך הערכת אומנות בצד הרשמי. בעצם כל מי שעוסק במקצוע זה יודע שערך ציור שמן על בד שונה למשל באופן קריטי מערך של ציור שמן על נייר וזוהי הסיבה שנתקלים לעיתים במגוון של ניסיונות להעלות שווי של יצירה באמצעות הדבקה וגם הצמדה של ציורים בצבי שמן שבמקור, הם כלל על נייר. את הנייר מדביקים אל הבד וכך ממסגרים שיראה כציור של שמן על בד. בבדיקה ראשונית של מעריך מקצועי ומומחה יראה ציור מהסוג הזה באופן חד ומשמעי.

יש אינספור דוגמאות עבור סוגי ניסיונות נוספים להעלות שווי פריט על מנת שימכר בצורה פסולה. לדוגמא, הוספה של צבע שמן לציור גואש והצמדה של הציורים לבד על מנת להציג אותו כיקר בצורה מהותית מהשווי האמיתי שלו. לצערנו יש לא מעט דוגמאות בתחום. על מעריך מקצועי לזהות אם הציורים שהוא מעריך הינם ציורי אקריליק, או שמן. יש אומנים שישנו פער מחירים משמעותי בין סוגי צבעים אלו בציורים שהם יוצרים.

במהלך הערכת אומנות על המעריך המוסמך לבדוק האם יש קרע בעברו של הציור. כמובן שזוהי משימה בכלל לא פשוטה ולעיתים אף סבוכה, אך משחזר אומנות מוסמך ומקצועי ובעל עין מדויקת בהחלט יודע איך להסוות קרע בציורים אלו ואחרים בין אם מדובר בצד החזיתי ובין אם מדובר במיקום אחר.

אם השלב הראשון צלח תועברו לשלב השני. השלב השני הוא השלב שבו המעריך מנסה לוודא את הזהות של הצייר. זהו תהליך המתבצע על ידי זיהוי של חתימות על התמונה. יחד עם הסעיף הזה גם זיהוי סגנון וטכניקה של מקבלים תשומת לב. לעיתים חתימת האומן גם משתנה עם התקופה, זאת תופעה נורמלית לכל האומנים, ולא רק. אך כאשר מדובר בציירים ואומנים זה משמעותי מאד כי זה אחד הפרמטרים היותר משמעותיים לזיהוי תקופת האומנות. אומנים ישראליים ששינו את שמם הם למשל אובדובסקי, שמידט, ועוד רבים וטובים. מעריך בעל מקצועיות מספקת ובעל נסיון ידע לבצע את ההקבלה המתאימה של תקופת הציור, החתימה והסגנון.

הרבה ציירים משנים את הסגנון של הציור שלהם ומתאימים את עצמם לתקופות השונות ומשתנות. גם חומרי הציור משתנים בהתאם. 'התקופה הורודה', או 'התקופה הכחולה' של פיקאסו, ועוד תקופות ידועות. התקופות המשתנות הללו מביאות השפעה משמעותית על האומנים, בין אם מדובר בציור ובין אם מדובר בסוגי אומנות אחרים. ­

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קורס קיץ לנוער
בתקופת הקיץ בני הנוער נמצאים בחופשה מהלימודים והורים רבים מעוניינים לספק לבני הנוער תעסוקה במהלך...
קרא עוד »
אוג 14, 2022
על ציפוי פוליאוריאה וחומרי איטום אחרים
חומר האיטום פוליאוריאה נחשב לאיכותי ביותר שניתן לרכוש היום. הוא בעל עמידות לפגיעות מכאניות, אש, מספק...
קרא עוד »
דצמ 10, 2020
חברות מטפלות לקשישים
כולנו מקווים ומתפללים לזכות ולהגיע לגיל הזהב כאשר אנחנו בריאים וחזקים, רעננים ומסוגלים לשרת את...
קרא עוד »
דצמ 01, 2020