מהו המס על רכב חשמלי
כלי הרכב החשמלי הוא כבר ממש לא תופעה חדשה. אנחנו שומעים על מכוניות חשמליות המגיעות לארץ ומתחילות אט אט לכבוש את הכבישים. רבים הם הנהגים אשר מעדיפים את כלי הרכב החשמלי על פני כל אפשרות אחרת והם מוכנים להתאמץ אף ביבוא אישי של רכב כזה מחוץ לארץ, על כל מה שכרוך בדבר.
רכב חשמלי הינו כלי הרכב העדיף מכל בחינה. הן מבחינת השמירה על איכות הסביבה והן מבחינת העלויות של כלי הרכב הללו בגלל שנחסכות העלויות של צריכת הדלק.
אך חשוב לבדוק גם את בנושא של עלויות המס על כלי הרכב החשמלי. את זה אנחנו נעשה במאמר שלפנינו.
מיסוי ירוק
המס על כלי הרכב ההיברידיים מכונה מס ירוק. המיסו הירוק מבוסס למעשה על נוסחה שמחשבת את כמות המזהמים והזיהומים. הנוסחה למעשה מתבססת על קבוצות פליטה אשר היא מתעדכנת כל העת על פי שינויים מהותיים באתה צורה אשר בה מודדים בתעשיית הרכב של האיחוד האירופי. שם ישנו תקן ה – WLTP אשר הוא מודד את צריכת הדלק יחד עם פליטת הפחמן הדו חמצני כמו גם מזהמים נוספים אשר נפלטים מהמכוניות הנוסעות.
הטבות מס למכוניות ירוקות
למעשה כיום ניתן למצוא עמדת טעינה לרכב חשמלי. נוסף על כך, מקבלות המכוניות הירוקות הטבות מס מול היבואן. ההטבות אינן ישירות לצרכן. היבואן הוא זה שנהנה מההפחתה במס הקנייה אותו הוא משלם בעת שהוא רוכש רכב חדש מידי היצרן.
באפריל השנה (2019) עודכן שיעור המס על כלי הרכב החשמליים. העדכון למעשה מכונה מהפיכת המיסוי הירוק אשר יוביל לעליית מחירים שיתורגם לאלפי שקלים במהלך החודשים הקרובים. זאת, היות ורשות המיסים אמורה להעביר את נוסחת המיסוי הירוק ליבואני הרכב.
מכונית היברידית על הכוונת
עד כה נהנו המכוניות ההיברידיות מהטבה משמעותית שבאה לידי ביטוי במס של 30%. כחלק מהמהפכה של המיסוי הירוק, הר שהמכוניות ההיברידיות לא יהיו שייכות יותר לקבוצת זיהום 2 ועל כן מס הקנייה שלהם יטפס ל – 83%.
המכוניות המשפחתיות ההיברידיות לא ייפגעו בינתיים מהמיסוי הירוק אך בחלק מהדגמים צפויים התייקרויות משמעותיות.