זמן שווה כסף: טיפים פיננסיים לבעלי עסקים מתחילים

טיפים פיננסיים לבעלי עסקים מתחילים

אם אתם בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים שלהיות בעל עסק קטן בישראל זה דבר לא פשוט. מי שיפתח בית עסק מכל סוג, יצטרך להתמודד עם תחרות בשוק צרכנים מגוון, לתת "פייט" מול מתחרים, להוריד מחירים (שגם ככה נמוכים), ולהתמודד עם הוצאות ומיסים גבוהים אותם יש לשלם לרשויות.

כדי לקיים עסק עובד ומרוויח, חשוב להבין כי זמן שווה כסף. לכן יש לקבל מספר טיפים פיננסיים למי שמתחיל את דרכו בעולם העצמאי. אז מה יעזור לכם לחסוך זמן כסף ומשאבים? הנה רשימה של מספר טיפים טובים:

הכרת שעות העבודה

כל בעל עסק צריך לאמוד את הרווחיות של בית העסק שלו, זאת על פי שעות עבודה וסיכום הרווחים לאחר הורדה מסכום הברוטו מסכום זה מורידים את כלל ההוצאות הדרושות לקיום העסק. בכך למשל, אם עסק מכניס 500 שקלים לשעה, יש להוריד מסכום זה את שכר העובדים, את התשלום היומי על השכרת הנכס, תשלומי מיסים וחשבונות.

כדי להבין בדיוק כמה שעות העובדים שלכם עובדים וכמה זמן אתם מקדישים למקום העבודה, תוכלו לבחור שעון נוכחות לדיווח שעות. שעון נוכחות מתקדם וחכם, ידווח לכם בכל זמן אודות שעות העובדים, וירכז את כל הנתונים שיעזרו לכם להבין האם העסקת העובדים רווחית? והאם השעות פרודוקטיביות ומתאימות עבורכם?

שימוש באפליקציות חכמות

דרך נוספת לחסוך ולקצר זמני עבודה, נעשית באמצעות אפליקציות חכמות לניהול עסקים. אפליקציות לניהול עבודה וזמן, אפליקציות למדידת עבודה, יישומים להעברת משכורות, לניהול חשבון בנק עסקי ועוד – כולם כלים ועזרים טובים שיחסכו לכם זמן והתעסקות בתוכנות מחשב מסובכות.

טיפים פיננסיים לבעלי עסקים

הורדת תוכנת הנהלת חשבונות און-ליין

בשנים האחרונות יותר ויותר עצמאיים בוחרים בתוכנות להנהלת חשבונות און ליין. בכך הם יכולים לנהל מערך עבודה שלם. תוכנות מתקדמות יספקו את היכולת להוציא קבלות וחשבוניות בקלות, ולהבין מהם הרווחים ומהם ההפסדים של בית העסק. באמצעות התוכנות ניתן לשלוח חשבוניות וקבלות במייל, לנהל מלאי בקלות, לנהל הזמנות, להתריע על לקוחות חייבים ועוד. אם תעשו שימוש בתוכנות מוכרות, תוכלו גם לעבוד מול רואה החשבון שלכם, בצורה יעילה יותר.

הכרות עם תשלומי מיסים

כמעט כל בעל עסק צריך לשלם מיסים למדינה, מה שכולל מס הכנסה, תשלום למוסד לביטוח לאומי ותשלומי מע"מ. כדי שלא תהיו מופתעים בכל פעם שרואה החשבון מוסר לכם מידע אודות התשלום החודשי לרשויות המס, או הפרשים שיש לשלם – רצוי לפתוח חסכון בחשבון הבנק בו יהיו מופקדים כספים לתשלומי מיסים. בכך למשל, אם המע"מ שעליכם לשלם כל חודשיים עומד על 3,000 שקלים, יש להפקיד את הסכום בחשבון. חישוב המע"מ נעשה על פי הכנסות חודשיות, ועומד על 17%. כך שאם הרווחתם 10,000 שקלים בחודש, יש להפקיד לחסכון 1700 שקלים. בכך יהיה לכם מספיק כסף עבור מיסים.

חסכון בעלויות

נוסף לשימוש בעזרים מתקדמים, תוכנות חכמות ופיקדונות בבנק –  מומלץ להבין כיצד אפשר לחסוך בעלויות של בית העסק. חסכון זה יכול להגיע לידי ביטוי במספר דרכים, החל מהשכרת משרד על פי שעות או ימים, ולא על פי חודשים. עוד אפשר לצמצם שעות עובדים באמצעות אבחון 'השעות החזקות' של העסק ואיתור 'שעות חלשות' בהן לא צריך יותר מידי כוח עבודה.

כמו כן, ניתן לנהל עסק גם מהבית, או לעבוד ב"אופן ספייס" שמיועד לעצמאיים שידם אינה משגת כדי לשכור משרד. בחרו רואה חשבון שיכול לספק לכם מחיר ידידותי עבור עסק מתחיל, ונסו לקבלת כמה שיותר החזרים מהרשויות על הוצאות מוכרות בניהול משרד, עסק, חברה או כל ארגון אחר. באמצעות מתן תשומת לב לכל הטיפים האלה, תוכלו לחסוך בעלויות ולעבוד באופן יעיל יותר.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם